Sunday, December 12, 2010
From left in front; Tun Ahmad Hussaini Varcoe, Muhammad Asyraf, Muhammad Shahiir,
Syed Muhammad Zulhilmi, Teacher Zahirah, Muhammad Amirul Hafiz
From left at the back; Muzhaffar, Ahmad Danial Rabbani, Ahmad Amsyar, Faris, Ahmad Shafiuddin
Tiada dalam gambar; Rushaidi, Muhammad Adib, Muhammad Syauqi Hakim, Muhammad Syazwan
Simple words about them; Fourteen Boys
Tun Ahmad Hussaini Varcoe; First impression aku pasal dye, muka garang gilaa. Takut gak kadang-kadang aku nk tegur. Tapi, dye baik gilaa. Cuba lah cakap dengan dye. Tapi, jangan lah cari pasal dengan dye dah lahh. Nnti korang jugak yang kene tempias nye. Btw, kalau subject BI mmg dye plg highest lahh dalam kelas. Cehh, dye kan campuran Australia. Mat Salleh bhaii, naturally pandai BI kot. Jeles aku -.- Tiap kali exam BI mmg dye lah orang plg byk tambah kertas. Ape yg dye tulis dalam essay dye pun aku tk tahu. Haishh, Varcoe :)
Muhammad Asyraf; Aku sukaa gila cakap dengan dye. Hhee, sebab dye suka buat impression muka mcm-mcm. Dah la comel :) Dye tk pernah marah pun kalau aku sakat dye banyak mane pun. Aku rasa tiap hari aku kacau dye. Dye nk buat kerja pun tk bleh. Sorry lahh Acap. *Eh, bukan Acap. Hhaa. Nama popular baru Acap kan Acai ^^ Cikgu Roslan yg bagi nama tue kan (?) Dye smart kot. Sumpah cakap. Aku sukaa tengok time dye bergambar. Suka bajet smart. *Eh, tp mmg smart pun! Hhee. Dan dye nie juga merupakan ahli BITARA MRSM Taiping.
Muhammad Shahiir; Geee, budak genius yg suku gilaa cipta formula sendiri untuk segala formula dalam apa subjects pun. Benci pun ade jgak kat dye nie sbb pandai sangat. Aku mmg conform lah dye bleh je dpt 4.0 untuk exam Semester kali nie. Kalau dye dpt, mmg tk heran pun lahh. Dye mmg otak genius pun ^^ Plus, dye nie jugak KSU kelas aku. Hmpph, boleh tahan gak la ketegasan dye memimpin tue. Takut gak aku kadang-kadang. Garang sangat kot. Hhee. Sorry lahh. Alahai, aku tk tau nk cakap ape lagi pasal dye nie sebab aku kurang sikit cakap dengan dye -.-
Syed Muhammad Zulhilmi; Anak kesayangan Teacher Rohani, merangkumi ahli Badan Wakil Pelajar yang memegang jawatan sebagai Presiden Lembaga Disiplin Pelajar dan termasuk dalam golongan budak genius dalam kelas serta dye homeroom saye! Wahh, byk gak kepentingan dye dalam maktab nie. Cehh, budak plg popular dalam kalangan guru-guru dan para pelajar nie mmg selalu dapat markah yang BOOM lahh dalam setiap subjek. Dye nie rajin gilaa bertanye dlm kelas. Alahai, byk sgt nk cakap pasal dye. Nnti buang masa aku plak. Hhee ^^
Muhammad Amirul Hafiz; Budak kechik nie comel gilaa. Aku sukaa panggil dye gemokk. Hhee. Tp, betul weyh! Aku tengok kau makin buncit sekarang, bukan nye makin tinggi! Hhee. Kau paras bahu aku je en? -.- Aku sukaa borak dengan dye especially bila time exam because he’s a good listener :) Thanks Doeh! Wahh, bila aku tanye je ‘Exam macam mane?’. Dye mesti je jwb, ‘Hmmphh, entah lahh. Susah laa’. Alahai, muka dye mcm budak kechik. *Mmg pun sbb dye pun kechik. Suka tengok dye senyum; Sumpah macam baby ^^
Muzhaffar; Orang yg sukaa gilaa dengan politik. Aku tk paham la. Tapi, dye nie mmg berdedikasi dalam buat apa jua kerja sekalipun. Dye mmg banyak idea dan idea dye kdg-kdg bernas lahh jgak. Hmphh, bleh la tahan. Dan dye pun sukaa buat excited. Hhaa. Lawak betul kalau tengok muka dye tue ^^ Nnti lain kali kalau kau offer nk balik naik Train skali, aku conform nk ikut :P
Ahmad Danial Rabbani; Adikku dah kurus :) Kenape aku pnggil dye adik? Sebab dye lahir setahun lambat dari aku. Yeah, tahun 1995. Mmg lah dye adik tp otak dye... Fuhh! Mmg gilaa pandai! Dye plg sukaa kalau aku mntk tlg pasal Add Math ke, Math ke, Physics ke, ape-ape je la subjects sekali pun. Dye mmg pandai pun especially bab-bab akademik nie. Eh, dye kuat makan tau. Kalau dulu, dye suka gilaa kalau aku bwk makanan ke kelas. Sukaa habiskan makanan aku -.- Tp, tk pe. Dye kan adik aku. Hhee.
Ahmad Amsyar; Ouh, mamat bajet popular nie ialah Setiausaha Agung Pembimbing Rakan Sebaya. Eh, betul ke Setiausaha Agung? Ke aku je yg merapu? Abaikan. Btw, dye nie teman sekepala dengan aku. Nk cerita ape-ape, gossip? Haa, dye lah orang yg byk gilaa cerita. Mcm-mcm dye tahu. Mmg Amsyar nie byk gilaa sumber. Aku tk tahu dye dapat dari mana. Aku dengar je. Hhee -.- Aku sukaa dengar dye merapu tk tentu pasal. Lawak dowh. And nyanyian plus tarian Super Junior kau, sumpah over-reacting. Hhaa ;D Tk larat aku nk gelak tiap hari tau.
Faris; Hhaii, budak blur nie tp pandai. Pandai gilaa. Dan dye lahh mentor Physics aku :) Aku sukaa suruh dye ajar aku untuk topik ape yg aku tk paham. Sebab dye ajar slow-motion. Hhee. Sng lahh aku nk paham. Lgpun, dye suka buat ajaran yg plg ringkas dan senang sikit untuk aku paham. Alahai, thank you gilaa Faris! Dan Faris, sebab kau ajar aku lahh; Aku boleh jawab exam even tk sebagus kau pun. Hhee. Eh, bila kita nk kuar skali nie? Nk buat Folio Kerjaya sekali. Aku tk tau dh nk buat mcm mane nie -.- Blur dowh, seriously.
Ahmad Shafiuddin; The most helpful guy in the class I guess. Ke aku yg nmpak membuli dye suruh tolong aku? Cehh, dye baik la. Baik gilaa, seriously dan aku sgt sukaa kan sikap dye tue! Haishh, aku mntk tlg je pun. Hhee :P Btw, bende plg aku suka mntk tlg kat dye ialah mntk dye pergi Koop time rehat dan belikan aku makanan. Heyy, and thank you sebab tlg angkat kan buku-buku teks aku yg berat tue untuk dipulangkan semula. Hhee. Kerja aku pergi library sign je kn? Kesian kau, tk pe. Jasamu sangat lah dikenang. Nnti bila-bila masa aku belanja lahh kau yea. Tapi tahun depan lah yea? Hhee. Terima kasih :)
Rushaidi; Mamat nie busy mengalahkan Presiden BWP. Padahal dye Presiden BITARA je pun. Cehh, busy sgt! Smpaikan hw pun tk ingat. Last last, aku yg tlg ingatkan utk dye. Cehh, tk pe. Sahabat en? Dye nie mmg pegang jawatan penting yg banyak gilaa lah. Tue lahh, sape suruh. Presiden Kelab Chess lah, Komander Pengakap lahh, macam-macam lahh. Amboi, byk tenaga dye nk jalankan semue tugas tue en? Hhee :) Dan dye lahh orang first sekali wish Birthday kat aku ketika di maktab. Hhaa. Mesti sebab kau perasan aku letak Birthday aku kat laptop kau kn? Hhee :) Untung aku main laptop kau hari tue.
Muhammad Adib; Prestasi dye dalam setiap subjek makin meningkat tau. Whoaa! Terkejut betul aku tengok perubahan dye tue. Takut pun ade gak. Sebab dye dh makin pndai sekarang. Alahai, lepas nie makin ramai la saingan aku untuk naikkan markah aku. Yeah, chaiyok Wawa! Alaa, Adib je pun. Cehh, dye nie makin rajin gilaa study aku tengok. Open lecture tiap malam pun dye pergi even hw pun tk siap lagi. Mmg hebat. Ade la orang kata Adib stay up smpai 2 pagi, lepas tue bangun awal pukul 4 pagi. Wahh, mengalahkan aku nie (!) Tk bleh jadi plak tue. Dah la dye buat mcm tue tiap hari. Tk penat ke? Patut lah dye selalu je puasa sebab time rehat boleh lahh dye qada’ tido dye yg  tk cukup tue. Kesian Adib kepenatan -.-
Muhammad Syauqi Hakim; Ayat yg skrg nie Syauqi suka gilaa sebut, ‘Alamak! Macam mane nie?’ – Sambil buat muka teruja dye tue. Sumpah lawak dowh. Penat aku dengan Nad gelak tiap hari sebab kau. And dye nie Hantu Suratkhabar. Eh, hantu? Mane ade hantu. Dye Cuma obsess je lahh. Asal time nk ambik newspapers je, dye lahh orang pertama terpacak depan Koop semata-mata nk ambik suratkhabar. Rajin terlebih. Haishh, bagus jugak lahh tue. Sukarela nk ambik utk kelas. Dan yg plg unik pasal Syauqi nie, dye suka buat lawak spontan. Tk kiralah dalam presentation ke, ujian lisan ke ape ke. Conform ade lawak yg dye akan buat. Hhaa. Itulah Syauqi Hakim ^^
Muhammad Syazwan; Lastly, Mamat drpd MRSM PDRM nie mmg sangat gilaa kan main Bola Tampar. Tiap hari kalau aku usha Court Volley, org first sekali yg akan aku nmpak ialah dye. Yea la, dye nie laa plg menonjol skali dan paling rajin gilaa datang main. Hhee :)Heyy, pujian ini ikhlas. Tiada sebab ape-ape pun tau. Btw, dye nie Presiden Homeroom aku. Dan dye sangat lah sempoi. Plus, asal lahh kau pandai sangat weyh? Haishh, geram aku.
P/S: Apasal lah lelaki kelas aku semue nye otak pandai gilaa (?) Benci lah mcm nie. Aduhai, markah semue nye nak hebat-hebat je. Geram betul aku -.-
posted by Najwa Najihah at 5:58 AM |